Bejelentették Magyarország legbonyolultabb autópályájának építését: itt vannak a részletek és a kezdési dátum

2025. május 25. 09:12

Az M100-as lökést adhat az ország egyik legértékesebb területének fejlődésének.

2025. május 25. 09:12
null

Lázár János építési és közlekedési miniszter május közepén, egy szentendrei utcafórumon jelentette be, hogy megépül az M100-as autópálya, amely Magyarország történetének legköltségesebb és legösszetettebb útfejlesztése lesz – írta a Világgazdaság.

Az autópálya Esztergomot köti össze az M1-essel, ezzel egy teljes régiót kapcsolva a nemzetközi közlekedési hálózatra. A beruházás különlegessége, hogy 35 kilométeres szakaszon tíz alagutat és több völgyhidat is építenek, a költségek pedig elérhetik az 500 milliárd forintot.

Ezt is ajánljuk a témában

Korszakos jelentőségű beruházás

A szentendrei fórumon Lázár János a helyi 11-es út felújításáról is beszélt, amelyre 2025-ben 1,5 milliárd forintot biztosítanak, a teljes, 6 kilométeres szakasz rendbetétele pedig 2027-ig, 3-4 milliárd forintból valósulhat meg. A legnagyobb figyelmet azonban az M100-as autópálya terve kapta, amelynek 

kivitelezése 2026-ban kezdődhet, a jelenlegi kormányzati ciklus végén vagy a következő elején.

Az M100 mellett az M10-es autópálya is kulcsfontosságú, amely Solymáron keresztül biztosít kapcsolatot Budapesttel.

Miért különleges az M100-as?

Az M100-as 32,3 kilométer hosszan köti majd össze az M1-est Esztergommal, Komárom-Esztergom vármegye egyik legfontosabb városával. A projekt műszaki összetettsége egyedülálló: tíz alagút, 26 híd, 4 külön szintű csomópont, valamint zajárnyékoló falak és dombok épülnek.

A korábbi, 350 milliárd forintra becsült költségek azóta jelentősen emelkedtek, a jelenlegi becslés 500 milliárd forint. A kivitelezés időtartama egyelőre kérdéses, de korábban 3-7 évet jósoltak a két szakaszra bontott építkezéshez.

Miért van rá szükség?

Az M100-as és az M10-es megépítése létfontosságú a térség számára. A 10-es út reggeli dugói Solymártól Budapestig érnek, valamint a 40 tonnás kamionok által terhelt agglomerációs települések, mint Piliscsaba, Pilisjászfalu, Páty vagy Perbál, jelentős könnyebbséget kapnak az új gyorsforgalmi utakkal. Az autópályák tehermentesítik a lakott területeket, és javítják a régió közlekedési kapcsolatait.

Forrás: Lázár János Facebook-oldala

A beruházás előkészítése zajlik, a tervek már elkészültek, és a térség országgyűlési képviselője, Menczer Tamás is régóta szorgalmazza a fejlesztést. Az M100-as útvonalát Lázár János egy 2024 végén közzétett térképen mutatta be, amelyen látható a komplex nyomvonal, beleértve az alagutakat és völgyhidakat. A projekt nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem az ország egyik legértékesebb területének fejlődését is előmozdítja.

Nyitókép forrása: Vajda János / MTI

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
JohnnyBeGood
2025. május 25. 11:17 Szerkesztve
Megin Lázár "Luxi"" Jani, a semmi nagy bejeletője. Minden hónapban bejelent valamit, ez a munkája. Az M1 -est már 4 éve a "következő évben" nagyon és teljesen bővitik. És ez a fazon szólt be Csányi Sándornak, az OTP sikergyárosának.... Istenem hol tarthatnánk egy Csányi féle országvezetéssel, ilyen bölcsészekből, jogászokból, történészekből verbuvált vezetés helyett...
Héja
2025. május 25. 11:01
Újabbb fontos beruházás. Míg ellenoldalon Gyurcsányék válása és M. Péter Váradra, azaz "román földre" ballagása a (botrány)hír. Micsoda figurák...
Józsi6
2025. május 25. 10:53
Jól jegyezzük meg a fidesz matekot: ma 500 milliárd, három év múlva 1500 milliárd. Ismerjük.
Reszelő Aladár
2025. május 25. 10:07
Igen. Sok pénz, mert 2025-ben minden drágább mint 2010-ben. Vagy 2000-ben. Többek közt ezért magasabb nominálisan a fizetésünk. De minden útépítés sok pénz, ugynakkor munkát ad, adóbevételt generál és utána pedig javítja az életminőséget. A mindenkori ellenzék mindig sokallni fogja, mert nincs benne olyan mélységig, mint szeretné. A mindenkori kormány meg mindig csinálná, mert egyrészt ez a dolga, másrészt mindig van egy klientúra (mindenhol van), akiket működtetni kell. Ha nem kapnak melót, akkor sokezer főt foglalkoztató cégek mehetnek tönkre, ami sokkal rosszabb. Egy dolot tisztázzunk. Amíg kapitalizmus van, addig profit is lesz. Egy beszerzésen mindenképp valaki kaszálni fog. Tehát nekünk, adófizetőknek nem lesz olcsóbb soha. Ha olcsóbb a vállalási ár, akkor jönnek majd pótmunkák, előre nem látható tényezők. Ha pedig olcsóbb is lenne, akkor lesz másik projekt. De a költségvetés már csak ilyen. Végül elköltik a lóvét.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!